۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۱۴۶۹۵
آیت الله خاتمی:

 آذربایجان در طول تاریخ مهد پرورش علمای بسیاری بوده است

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که تاریخ هیچ‌گاه مقاومت مردم و علمای تبریز در مقابل وحشی‌گری‌ کمونیست‌های جدایی‌طلب را فراموش نخواهد کرد، گفت: آذربایجان در طول تاریخ مهد پرورش علمای بسیاری بوده است.
نشست خبری آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم تجلیل از مقام امامزادگان استان آذربایجان شرقی که در امامزاده سیدعلی اهر و با حضور پرشور مردم مؤمن و متدین ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: عزت، اقتدار و کرامت امروز ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی و شهدا است.
وی با بیان این‌که این انقلاب آرزوی دیرین علمای مجاهد و هزاران شهید در ادوار مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان در طول تاریخ نشان داده‌اند که در خط مقدم مقابله با استکبار، ظلم و استبداد قرار دارند، چنانکه تاریخ مشروطه، انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس نشان دهنده غیرت دینی مردم این دیار است.
آیت الله خاتمی با بیان این‌که تعابیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب بیانگر جایگاه عظیم آذربایجان است، گفت: امام راحل فرمودند آذربایجان دین خود را به انقلاب ادا کرد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند آذربایجان سر ایران است که این دو تعبیر هر دو درست است.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که تاریخ هیچ‌گاه مقاومت مردم و علمای تبریز در مقابل وحشی‌گری‌ کمونیست‌های جدایی‌طلب را فراموش نخواهد کرد، افزود: قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز که به مناسبت گرامیداشت اربعین شهدای 19 دی قم برپا شد، کمر رژیم طاغوت را شکست و در نهایت همین اربعین‌ها موجب پیروزی انقلاب ‌شد.
وی با اشاره به این‌که آذربایجان در طول تاریخ مهد پرورش علمای بسیاری بوده است، افزود: علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری سه خورشید تابان ایران زمین هستند، شهید آیت‌الله مدنی، شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی، شیخ جواد تبریزی، میرزا جوادآقا ملکی و صدها عالم دیگر افتخار مردم این دیار هستند.
عضو هیأت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش توقف‌ناپذیر دشمنان انقلاب اسلامی ایران برای اجرای پروژه براندازی نظام اظهار داشت: دشمنان ملت ایران پا در یک کفش کرده اند تا این نظام اسلامی را براندازند، اکنون این پروژه را با براندازی نرم پیگیری می کنند.
آیت الله خاتمی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان را زمینه‌سازی برای براندازی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکایی‌ها از بوش پسر و پدر گرفته تا کلینتون، اوباما و ترامپ اگر توان داشتند گزینه نظامی را عملیاتی می کردند، اما جرأت و توان مقابله نظامی را ندارند، بنابر این جنگ نرم و براندازی از درون را پیش گرفته اند.
وی با تأکید بر این‌که تبعیت از ولایت فقیه لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام است، افزود: دنیا امام خامنه‌ای را رهبری دوراندیش می‌شناسد و ما با این سرمایه‌ای که داریم چشممان روشن است که بدخواهان انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه نخواهند توانست آسیبی برسانند.
امام جمعه موقت تهران تخریب شأن و جایگاه ولایت فقیه را پروژه دیگر دشمنان در قالب جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: همان احمق‌هایی که به تخریب ولایت‌فقیه می‌پردازند؛ بدانند که انقلاب اسلامی ایران با ولایت‌فقیه زنده است و هر کسی که ولایت‌فقیه را تخریب کند، حکم نابودی خود را امضا کرده است./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات